Zaczynasz przygodę z marketingiem? Sprawdź, czy korzystasz z tych rozwiązań

Masz pomysł na własną firmę i właśnie chcesz tchnąć w nią życie? Jest kilka sztuczek, które pomogą ci do niej przyciągnąć klientów. Co to za sposoby i na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy!

1. Personalizacja i indywidualizacja

Grupy docelowe nie chcą produktu dla wszystkich. Chcą wiedzieć, że to, co sprzedajemy jest stworzone specjalnie dla nich. Ważne jest dokładne zbadanie środowiska, które chcemy zdobyć. Czynnikiem decydującym o naszym sukcesie będzie maksymalna indywidualizacja i personalizacja produktów, usług czy treści oferty.

2. Media społecznościowe

Media społecznościowe są jedną z najczęstszych form używanych w marketingu. Jest to związane z ich popularnością oraz łatwą dostępnością. Kto z nas nie ma dziś bowiem Facebooka, czy Instagrama? Ma to jednak też swoje wady. O ile plusem mediów społecznościowych jest szeroki zasięg, to jako minus można wymienić coraz większe nasycenie treści, również tych reklamowych. Jak więc wyróżnić się z tłumu?

Warto zastanowić się nad konkretnymi treściami, które chcemy promować w mediach społecznościowych. Nie warto uderzać w sponsorowane posty z każdym naszym artykułem. W tym przypadku “mniej znaczy lepiej”.

Kolejną istotną sprawą jest umieszczanie grafik, emotikonek, relacji “na żywo”, czy wideo (o którym wspominam niżej). To znacznie ożywi nasze posty, a treści w których “coś się dzieje” są bardziej atrakcyjne dla użytkownika.

3. Wideo

Wideo jest bardzo powiązane z poprzednim podpunktem, czyli naszymi profilami w mediach społecznościowych. To właśnie w nich jest nam najprościej umieścić nagranie. Ludzie coraz częściej odchodzą od słowa pisanego i skupiają się na obrazach. Wideo jest więc strzałem w dziesiątkę, by zainteresować odbiorców.

Nasze nagranie może znaleźć się zarówno na Facebooku, czy Instagramie. Warto również zainteresować się Youtubem. Ten kanał już teraz cieszy się ogromną popularnością, a z czasem będzie coraz lepiej.

Wideo krótkie, czy długie? To zależy. Jeśli chcemy przyciągnąć uwagę użytkownika, np. do konkretnego eventu lepiej nakręcić kilka małych spotów. Jeśli przeprowadzamy recenzję produktu, to nagranie z pewnością będzie dłuższe.

4. Influencerzy

Wiele osób może podchodzić do nich sceptycznie, ale wbrew pozorom nie jest to zły pomysł. Osoby znane z mediów są poniekąd autorytetem przy wyborze poszczególnych produktów. Pomagają rozpowszechnić markę, a ich rekomendacje zachęcają użytkowników.

Influencerzy to cenne wsparcie dla nas, jednak trzeba pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze trzeba znaleźć twórcę, który z naszą marką będzie miał punkty styczne. Mówiąc inaczej “wyznajemy te same wartości”. Pozwoli nam to na szybsze zdobycie zaufania od użytkownika. Firma nie może rezygnować ze swoich zasad, by pozyskać kogoś do współpracy. Przykładowo nie powinniśmy nawiązywać kooperacji z kimś, kto chwali stereotypy kobiet i mężczyzn, a my chcemy pokazać, że kobieta może się spełniać zawodowo.

Po drugie, jeśli decydujemy się na współpracę z kimś, to szanujmy tę osobę. Skoro nie chcemy, by ktoś coś narzucał nam, nie róbmy tego w drugą stronę. Jeżeli wybrana przez nas osoba nie zgadza się na nasze warunki, skierujmy swoją uwagę w innym kierunku. Nie przekonujmy, nie naciskajmy. Z takiej współpracy i tak nie wyszłoby nic dobrego. Lepiej wysłuchać sugestii i propozycji. Jeśli kość niezgody nadal się między nami znajduje – odpuśćmy.

Po trzecie – bądźmy otwarci. Stanowcze negocjacje też nie są do końca dobre. Infuencerzy, to osoby świetnie zorientowane w środowisku social mediów i marketingu. Jeśli ktoś jest szczerze zainteresowany współpracą z nami, będzie podsuwać korzystne pomysły. Pamiętajmy, że to my skierowaliśmy się do niego, by nawiązać wspólne działania. Warto otworzyć się na nowe pomysły.

5. Rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna

Brzmi może strasznie, ale to nic innego jak interakcja pomiędzy światem rzeczywistym i wirtualnym. Coraz więcej aplikacji pozwala nam umieszczać cyfrowe informacje w realnym środowisku. Z drugiej strony wirtualna rzeczywistość przy pomocy specjalnych urządzeń przenosi nas do zupełnie innych miejsc, niż te, w których żyjemy. To nowość w promowaniu marek i produktów, które posiadamy.

6. Chatboty

Coraz bardziej popularne i coraz częściej spotykane. Chatboty, to nic innego jak programy komputerowe, które prowadzą z użytkownikiem rozmowę według ściśle zaplanowanego scenariusza. Znają potrzeby użytkownika, przez co pomagają nam w codziennej komunikacji. Chatboty z pewnością będą cały czas się rozwijać i wkrótce znajdą jeszcze szersze zastosowanie.

Pamiętajcie, że wymienione przez nas przykłady są jedynie propozycjami, które warto zastosować na samym początku rozkręcania firmy. Uważasz inaczej? Według ciebie ważniejsze są inne kwestie? Napisz do nas! Chętnie porozmawiamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top